Eet Wijzer: Onderweg fruit slurpen

 

‘Fruit to go’: zakjes gepureerd fruit voor onderweg.

Hoe zinvol, duurzaam of gezond is dat?

'Fruit to go'?

Ja. Een doos bevat vier 'pouches', modezakjes met een drinktuitje. Daarin zit 100 gram vloeibare mix van gepureerd fruit, zoals appel/ banaan, aardbei of bosvruchten, die je via het tuitje moet opslurpen.

 

Hè? Waarom dan?

Op de verpakking staat 'in een handige pouch, dus je kunt eenvoudig altijd en overal fruitsnacken'.

 

Maar je kunt met een appel of banaan toch overal 'fruitsnacken'?

Precies. Appels en bananen zijn ideaal fastfood. Ze

zitten in een kant-en-klare verpakking, bij een appel ook nog eens eetbaar. En volledig recyclebaar/composteerbaar.

 

Kun je die zakjes niet recyclen?

Nee. Zo'n kartonnen doos kun je nog recyclen, maar de zakjes niet: die bestaan uit een niet te scheiden mix van plastic en aluminium. Gooi ze bij het restafval.

 

En als je ze onderweg weggooit?

Oké, bananenschillen in de berm doen er ook een jaar over om te vergaan, maar het plastic van de zakjes verdwijnt pas na decennia; in het milieu. Het aluminiumlaagje vergaat nooit.

 

Maar aardbeien en bosvruchten zijn lastig mee te nemen.

Waarom? Gewoon in een herbruikbaar kunststofdoosje doen en in je zak steken.

 

Zijn de drinkfruitzakjes dan misschien gezonder?

Een banaan bestaat uit 100 procent fruit. Tjokvol vezels, vitamines en mineralen, net als een appel, bessen of aardbeien. Terwijl een zakje drinkfruit gepureerd is en onzinnige toevoegingen bevat, zoals suiker, vezels en 'fruitconcentraten'. Ook vitamine C: die is namelijk verdwenen door het verhitten en pureren.

 

Maar je drinkt het wel lekker snel weg.

Hoelang doe je over het eten van een banaan? Een appel eet je zelfs op de fiets, je hoeft er bovendien geen dopje af te halen. En je kunt erop kauwen.

 

Kauwen?

Kauwen is erg gezond. Door kauwen ben je eerder verzadigd en eet/drink je niet gedachtenloos door. Het is beter voor je tanden en spijsvertering. Vloeibaar voedsel maakt vaak winderig.

 

Dus je kunt fruit niet vervangen door drinkfruit?

Liever niet. Het Voedingscentrum adviseert 200 gram fruit per dag: bijvoorbeeld een banaan en een appel of twee mandarijnen en een flinke kiwi.

 

Bron: De Volkskrant, Loethe Olthuis, 14 november 2018

Foto's: ©RV

 

Created en hosted by Page Creator

www. page-creator.nl      info@page-creator.nl

 

'Fruit to go'?

Ja. Een doos bevat vier 'pouches', modezakjes met een drinktuitje. Daarin zit 100 gram vloeibare mix van gepureerd fruit, zoals appel/ banaan, aardbei of bosvruchten, die je via het tuitje moet opslurpen.

 

Hè? Waarom dan?

Op de verpakking staat 'in een handige pouch, dus je kunt eenvoudig altijd en overal fruitsnacken'.

 

Maar je kunt met een appel of banaan toch overal 'fruitsnacken'?

Precies. Appels en bananen zijn ideaal fastfood. Ze zitten in een kant-en-klare verpakking, bij een appel ook nog

eens eetbaar. En volledig recyclebaar/composteerbaar.

 

Kun je die zakjes niet recyclen?

Nee. Zo'n kartonnen doos kun je nog recyclen, maar de zakjes niet: die bestaan uit een niet te scheiden mix van plastic en aluminium. Gooi ze bij het restafval.

 

En als je ze onderweg weggooit?

Oké, bananenschillen in de berm doen er ook een jaar over om te vergaan, maar het plastic van de zakjes verdwijnt pas na decennia; in het milieu. Het aluminiumlaagje vergaat nooit.

 

Maar aardbeien en bosvruchten zijn lastig mee te nemen.

Waarom? Gewoon in een herbruikbaar kunststofdoosje doen en in je zak steken.

 

Zijn de drinkfruitzakjes dan misschien gezonder?

Een banaan bestaat uit 100 procent fruit. Tjokvol vezels, vitamines en mineralen, net als een appel, bessen of aardbeien. Terwijl een zakje drinkfruit gepureerd is en onzinnige toevoegingen bevat, zoals suiker, vezels en 'fruitconcentraten'. Ook vitamine C: die is namelijk verdwenen door het verhitten en pureren.

 

Maar je drinkt het wel lekker snel weg.

Hoelang doe je over het eten van een banaan? Een appel eet je zelfs op de fiets, je hoeft er bovendien geen dopje af te halen. En je kunt erop kauwen.

 

Kauwen?

Kauwen is erg gezond. Door kauwen ben je eerder verzadigd en eet/drink je niet gedachtenloos door. Het is beter voor je tanden en spijsvertering. Vloeibaar voedsel maakt vaak winderig.

 

Dus je kunt fruit niet vervangen door drinkfruit?

Liever niet. Het Voedingscentrum adviseert 200 gram fruit per dag: bijvoorbeeld een banaan en een appel of twee mandarijnen en een flinke kiwi.

 

Bron: De Volkskrant, Loethe Olthuis, 14 november 2018

Foto's: ©RV

 

'Fruit to go'?

Ja. Een doos bevat vier 'pouches', modezakjes met een drinktuitje. Daarin zit 100 gram vloeibare mix van gepureerd fruit, zoals appel/ banaan, aardbei of bosvruchten, die je via het tuitje moet opslurpen.

 

Hè? Waarom dan?

Op de verpakking staat 'in een handige pouch, dus je kunt eenvoudig altijd en overal fruitsnacken'.

 

Maar je kunt met een appel of banaan toch overal 'fruitsnacken'?

Precies. Appels en bananen zijn ideaal fastfood. Ze zitten in een kant-en-klare verpakking, bij een appel ook nog

eens eetbaar. En volledig recyclebaar/composteerbaar.

 

Kun je die zakjes niet recyclen?

Nee. Zo'n kartonnen doos kun je nog recyclen, maar de zakjes niet: die bestaan uit een niet te scheiden mix van plastic en aluminium. Gooi ze bij het restafval.

 

En als je ze onderweg weggooit?

Oké, bananenschillen in de berm doen er ook een jaar over om te vergaan, maar het plastic van de zakjes verdwijnt pas na decennia; in het milieu. Het aluminiumlaagje vergaat nooit.

 

Maar aardbeien en bosvruchten zijn lastig mee te nemen.

Waarom? Gewoon in een herbruikbaar kunststofdoosje doen en in je zak steken.

 

Zijn de drinkfruitzakjes dan misschien gezonder?

Een banaan bestaat uit 100 procent fruit. Tjokvol vezels, vitamines en mineralen, net als een appel, bessen of aardbeien. Terwijl een zakje drinkfruit gepureerd is en onzinnige toevoegingen bevat, zoals suiker, vezels en 'fruitconcentraten'. Ook vitamine C: die is namelijk verdwenen door het verhitten en pureren.

 

Maar je drinkt het wel lekker snel weg.

Hoelang doe je over het eten van een banaan? Een appel eet je zelfs op de fiets, je hoeft er bovendien geen dopje af te halen. En je kunt erop kauwen.

 

Kauwen?

Kauwen is erg gezond. Door kauwen ben je eerder verzadigd en eet/drink je niet gedachtenloos door. Het is beter voor je tanden en spijsvertering. Vloeibaar voedsel maakt vaak winderig.

 

Dus je kunt fruit niet vervangen door drinkfruit?

Liever niet. Het Voedingscentrum adviseert 200 gram fruit per dag: bijvoorbeeld een banaan en een appel of twee mandarijnen en een flinke kiwi.

 

Bron: De Volkskrant, Loethe Olthuis, 14 november 2018

Foto's: ©RV

 

'Fruit to go'?

Ja. Een doos bevat vier 'pouches', modezakjes met een drinktuitje. Daarin zit 100 gram vloeibare mix van gepureerd fruit, zoals appel/ banaan, aardbei of bosvruchten, die je via het tuitje moet opslurpen.

 

Hè? Waarom dan?

Op de verpakking staat 'in een handige pouch, dus je kunt eenvoudig altijd en overal fruitsnacken'.

 

Maar je kunt met een appel of banaan toch overal 'fruitsnacken'?

Precies. Appels en bananen zijn ideaal fastfood. Ze zitten in een kant-en-klare verpakking, bij een appel

ook nog eens eetbaar. En volledig recyclebaar/composteerbaar.

 

Kun je die zakjes niet recyclen?

Nee. Zo'n kartonnen doos kun je nog recyclen, maar de zakjes niet: die bestaan uit een niet te scheiden mix van plastic en aluminium. Gooi ze bij het restafval.

 

En als je ze onderweg weggooit?

Oké, bananenschillen in de berm doen er ook een jaar over om te vergaan, maar het plastic van de zakjes verdwijnt pas na decennia; in het milieu. Het aluminiumlaagje vergaat nooit.

 

Maar aardbeien en bosvruchten zijn lastig mee te nemen.

Waarom? Gewoon in een herbruikbaar kunststofdoosje doen en in je zak steken.

 

Zijn de drinkfruitzakjes dan misschien gezonder?

Een banaan bestaat uit 100 procent fruit. Tjokvol vezels, vitamines en mineralen, net als een appel, bessen of aardbeien. Terwijl een zakje drinkfruit gepureerd is en onzinnige toevoegingen bevat, zoals suiker, vezels en 'fruitconcentraten'. Ook vitamine C: die is namelijk verdwenen door het verhitten en pureren.

 

Maar je drinkt het wel lekker snel weg.

Hoelang doe je over het eten van een banaan? Een appel eet je zelfs op de fiets, je hoeft er bovendien geen dopje af te halen. En je kunt erop kauwen.

 

Kauwen?

Kauwen is erg gezond. Door kauwen ben je eerder verzadigd en eet/drink je niet gedachtenloos door. Het is beter voor je tanden en spijsvertering. Vloeibaar voedsel maakt vaak winderig.

 

Dus je kunt fruit niet vervangen door drinkfruit?

Liever niet. Het Voedingscentrum adviseert 200 gram fruit per dag: bijvoorbeeld een banaan en een appel of twee mandarijnen en een flinke kiwi.

 

Bron: De Volkskrant, Loethe Olthuis, 14 november 2018

Foto's: ©RV

 

'Fruit to go'?

Ja. Een doos bevat vier 'pouches', modezakjes met een drinktuitje. Daarin zit 100 gram vloeibare mix van gepureerd fruit, zoals appel/ banaan, aardbei of bosvruchten, die je via het tuitje moet opslurpen.

 

Hè? Waarom dan?

Op de verpakking staat 'in een handige pouch, dus je kunt eenvoudig altijd en overal fruitsnacken'.

 

Maar je kunt met een appel of banaan toch overal 'fruitsnacken'?

Precies. Appels en bananen zijn ideaal fastfood. Ze zitten in een kant-en-klare verpakking, bij een appel ook nog

eens eetbaar. En volledig recyclebaar/composteerbaar.

 

Kun je die zakjes niet recyclen?

Nee. Zo'n kartonnen doos kun je nog recyclen, maar de zakjes niet: die bestaan uit een niet te scheiden mix van plastic en aluminium. Gooi ze bij het restafval.

 

En als je ze onderweg weggooit?

Oké, bananenschillen in de berm doen er ook een jaar over om te vergaan, maar het plastic van de zakjes verdwijnt pas na decennia; in het milieu. Het aluminiumlaagje vergaat nooit.

 

Maar aardbeien en bosvruchten zijn lastig mee te nemen.

Waarom? Gewoon in een herbruikbaar kunststofdoosje doen en in je zak steken.

 

Zijn de drinkfruitzakjes dan misschien gezonder?

Een banaan bestaat uit 100 procent fruit. Tjokvol vezels, vitamines en mineralen, net als een appel, bessen of aardbeien. Terwijl een zakje drinkfruit gepureerd is en onzinnige toevoegingen bevat, zoals suiker, vezels en 'fruitconcentraten'. Ook vitamine C: die is namelijk verdwenen door het verhitten en pureren.

 

Maar je drinkt het wel lekker snel weg.

Hoelang doe je over het eten van een banaan? Een appel eet je zelfs op de fiets, je hoeft er bovendien geen dopje af te halen. En je kunt erop kauwen.

 

Kauwen?

Kauwen is erg gezond. Door kauwen ben je eerder verzadigd en eet/drink je niet gedachtenloos door. Het is beter voor je tanden en spijsvertering. Vloeibaar voedsel maakt vaak winderig.

 

Dus je kunt fruit niet vervangen door drinkfruit?

Liever niet. Het Voedingscentrum adviseert 200 gram fruit per dag: bijvoorbeeld een banaan en een appel of twee mandarijnen en een flinke kiwi.

 

Bron: De Volkskrant, Loethe Olthuis, 14 november 2018

Foto's: ©RV

 

'Fruit to go'?

Ja. Een doos bevat vier 'pouches', modezakjes met een drinktuitje. Daarin zit 100 gram vloeibare mix van gepureerd fruit, zoals appel/ banaan, aardbei of bosvruchten, die je via het tuitje moet opslurpen.

 

Hè? Waarom dan?

Op de verpakking staat 'in een handige pouch, dus je kunt eenvoudig altijd en overal fruitsnacken'.

 

Maar je kunt met een appel of banaan toch overal 'fruitsnacken'?

Precies. Appels en bananen zijn ideaal fastfood. Ze zitten in een kant-en-klare verpakking, bij een appel ook nog eens eetbaar. En volledig recyclebaar/composteerbaar.

 

Kun je die zakjes niet recyclen?

Nee. Zo'n kartonnen doos kun je nog recyclen, maar de zakjes niet: die bestaan uit een niet te scheiden mix van plastic en aluminium. Gooi ze bij het restafval.

 

En als je ze onderweg weggooit?

Oké, bananenschillen in de berm doen er ook een jaar over om te vergaan, maar het plastic van de zakjes verdwijnt pas na decennia; in het milieu. Het aluminiumlaagje vergaat nooit.

 

Maar aardbeien en bosvruchten zijn lastig mee te nemen.

Waarom? Gewoon in een herbruikbaar kunststofdoosje doen en in je zak steken.

 

Zijn de drinkfruitzakjes dan misschien gezonder?

Een banaan bestaat uit 100 procent fruit. Tjokvol vezels, vitamines en mineralen, net als een appel, bessen of aardbeien. Terwijl een zakje drinkfruit gepureerd is en onzinnige toevoegingen bevat, zoals suiker, vezels en 'fruitconcentraten'. Ook vitamine C: die is namelijk verdwenen door het verhitten en pureren.

 

Maar je drinkt het wel lekker snel weg.

Hoelang doe je over het eten van een banaan? Een appel eet je zelfs op de fiets, je hoeft er bovendien geen dopje af te halen. En je kunt erop kauwen.

 

Kauwen?

Kauwen is erg gezond. Door kauwen ben je eerder verzadigd en eet/drink je niet gedachtenloos door. Het is beter voor je tanden en spijsvertering. Vloeibaar voedsel maakt vaak winderig.

 

Dus je kunt fruit niet vervangen door drinkfruit?

Liever niet. Het Voedingscentrum adviseert 200 gram fruit per dag: bijvoorbeeld een banaan en een appel of twee mandarijnen en een flinke kiwi.

 

Bron: De Volkskrant, Loethe Olthuis, 14 november 2018

Foto's: ©RV

 

'Fruit to go'?

Ja. Een doos bevat vier 'pouches', modezakjes met een drinktuitje. Daarin zit 100 gram vloeibare mix van gepureerd fruit, zoals appel/ banaan, aardbei of bosvruchten, die je via het tuitje moet opslurpen.

 

Hè? Waarom dan?

Op de verpakking staat 'in een handige

pouch, dus je kunt eenvoudig altijd en overal fruitsnacken'.

 

Maar je kunt met een appel of banaan toch overal 'fruitsnacken'?

Precies. Appels en bananen zijn ideaal fastfood. Ze zitten in een kant-en-klare verpakking, bij een appel ook nog eens eetbaar. En volledig recyclebaar/composteerbaar.

 

Kun je die zakjes niet recyclen?

Nee. Zo'n kartonnen doos kun je nog recyclen, maar de zakjes niet: die bestaan uit een niet te scheiden mix van plastic en aluminium. Gooi ze bij het restafval.

 

En als je ze onderweg weggooit?

Oké, bananenschillen in de berm doen er ook een jaar over om te vergaan, maar het plastic van de zakjes verdwijnt pas na decennia; in het milieu. Het aluminiumlaagje vergaat nooit.

 

Maar aardbeien en bosvruchten zijn lastig mee te nemen.

Waarom? Gewoon in een herbruikbaar kunststofdoosje doen en in je zak steken.

 

Zijn de drinkfruitzakjes dan misschien gezonder?

Een banaan bestaat uit 100 procent fruit. Tjokvol vezels, vitamines en mineralen, net als een appel, bessen of aardbeien. Terwijl een zakje drinkfruit gepureerd is en onzinnige toevoegingen bevat, zoals suiker, vezels en 'fruitconcentraten'. Ook vitamine C: die is namelijk verdwenen door het verhitten en pureren.

 

Maar je drinkt het wel lekker snel weg.

Hoelang doe je over het eten van een banaan? Een appel eet je zelfs op de fiets, je hoeft er bovendien geen dopje af te halen. En je kunt erop kauwen.

 

Kauwen?

Kauwen is erg gezond. Door kauwen ben je eerder verzadigd en eet/drink je niet gedachtenloos door. Het is beter voor je tanden en spijsvertering. Vloeibaar voedsel maakt vaak winderig.

 

Dus je kunt fruit niet vervangen door drinkfruit?

Liever niet. Het Voedingscentrum adviseert 200 gram fruit per dag: bijvoorbeeld een banaan en een appel of twee mandarijnen en een flinke kiwi.

 

Bron: De Volkskrant, Loethe Olthuis, 14 november 2018

Foto's: ©RV

 

'Fruit to go'?

Ja. Een doos bevat vier 'pouches', modezakjes met een drinktuitje. Daarin zit 100 gram vloeibare mix van gepureerd fruit, zoals appel/ banaan, aardbei of bosvruchten, die je via het tuitje moet opslurpen.

 

Hè? Waarom dan?

Op de verpakking staat 'in een handige

pouch, dus je kunt eenvoudig altijd en overal fruitsnacken'.

 

Maar je kunt met een appel of banaan toch overal 'fruitsnacken'?

Precies. Appels en bananen zijn ideaal fastfood. Ze zitten in een kant-en-klare verpakking, bij een appel ook nog eens eetbaar. En volledig recyclebaar/composteerbaar.

 

Kun je die zakjes niet recyclen?

Nee. Zo'n kartonnen doos kun je nog recyclen, maar de zakjes niet: die bestaan uit een niet te scheiden mix van plastic en aluminium. Gooi ze bij het restafval.

 

En als je ze onderweg weggooit?

Oké, bananenschillen in de berm doen er ook een jaar over om te vergaan, maar het plastic van de zakjes verdwijnt pas na decennia; in het milieu. Het aluminiumlaagje vergaat nooit.

 

Maar aardbeien en bosvruchten zijn lastig mee te nemen.

Waarom? Gewoon in een herbruikbaar kunststofdoosje doen en in je zak steken.

 

Zijn de drinkfruitzakjes dan misschien gezonder?

Een banaan bestaat uit 100 procent fruit. Tjokvol vezels, vitamines en mineralen, net als een appel, bessen of aardbeien. Terwijl een zakje drinkfruit gepureerd is en onzinnige toevoegingen bevat, zoals suiker, vezels en 'fruitconcentraten'. Ook vitamine C: die is namelijk verdwenen door het verhitten en pureren.

 

Maar je drinkt het wel lekker snel weg.

Hoelang doe je over het eten van een banaan? Een appel eet je zelfs op de fiets, je hoeft er bovendien geen dopje af te halen. En je kunt erop kauwen.

 

Kauwen?

Kauwen is erg gezond. Door kauwen ben je eerder verzadigd en eet/drink je niet gedachtenloos door. Het is beter voor je tanden en spijsvertering. Vloeibaar voedsel maakt vaak winderig.

 

Dus je kunt fruit niet vervangen door drinkfruit?

Liever niet. Het Voedingscentrum adviseert 200 gram fruit per dag: bijvoorbeeld een banaan en een appel of twee mandarijnen en een flinke kiwi.

 

Bron: De Volkskrant, Loethe Olthuis, 14 november 2018

Foto's: ©RV